Creatine dosering

Creatine kopen

Via het internet kun je gemakkelijk creatine kopen. Deze shops hebben de meeste vormen, merken en soorten creatine:

Creatine kopen bij Bodystore

Creatine dosering hoeveel moet ik nemen?

U zou de kleinste hoeveelheid creatine moeten nemen waarbij u een positieve resultaat heeft. Hiermee bedoelen we dat als u vindt dat 5 gram creatine werkt – dit de creatine dosering is die voor u geschikt is. Het verhogen van de dosering naar 10 gram zal het effect niet verdubbelen. Wat we met creatine gebruik proberen te bereiken is de spieren te verzadigen met creatine . Dit betekent dat het natuurlijk niveau ongeveer met 30% moet worden verhoogt. De juiste creatine dosering is het niveau waarmee dit wordt bereikt. Meer creatine inname zal slechts leiden tot meer afvalproduct in de vorm van creatinine en is dus niet zinvol.

Voor een gemiddeld persoon is 5 gram creatinepoeder de juiste dosering. Als u creatine in vloeistof vorm neemt is 2,5 gram creatine al voldoende vanwege het betere absorptiepercentage.

Creatine dosering en de creatine oplaadfase

Iedereen die creatine verkoopt wil dat u een actieve creatine oplaadfase inlast. Een oplaadfase waarbij u 20 gram creatine per dag voor een periode van 5 dagen inneemt. Vanuit hun standpunt – hoe meer creatine u inneemt – hoe meer zij kunnen verkopen. Nochtans is het niet noodzakelijk. Studies hebben aangetoond dat mensen die creatine laden sneller aanwinsten boeken dan mensen die 5 gram per dag innemen als gekeken werd over een periode van 2 weken. Als echter dezelfde groep wordt vergeleken na 4 weken is het behaalde resultaat identiek. Op termijn heeft het actief nastreven van een creatine oplaadfase dus geen effect afgezien van een effect in uw portemonnee.

Cyclus | cirkelen

Cirkelen eerst begonnen met steroïde gebruik. Het idee is dat als u uw lichaam een constante bron van een supplement geeft het uiteindelijk lui wordt en ophoud met de natuurlijke variant van dit supplement.

Moet ik bij creatine cirkelen?

Misschien. Onderzoek hiernaar is niet toereikend om een antwoord te geven maar “better safe than sorry” lijkt ons. Veel creatine gebruikers volgen een cyclus van 2 maanden creatine gebruik gevolgd door een periode van geen gebruik.

Hoeveel creatine moet je nemen.

De juiste creatine dosering. Meer is niet altijd beter.

disclaimer | privacy | © | creatinegids.nl | sitemap